Nu poti citi acest mail? Vezi o versiune online. | ||||||||||||||||
Citeste acest mesaj in: Deutsch English Español Français Italiano Nederlands Polski Português Türkçe العربية Dansk Suomi Norsk Svenska 日本語 Română Pусский български 中國 Bahasa Indonesia ไทย Latviešu Lietuvių Shqip Ελληνικά hrvatski jezik tiếng Việt | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
|
sâmbătă, 25 august 2012
Memento: September te invita pe Twoo
vineri, 17 august 2012
ct32iul@yahoo.com te-a adaugat in lista sa de contacte pe Twoo si vrea sa te conectezi
Tocmai am gasit o modalitate noua de a cunoaste persoane online: twoo.com.
Nu poti citi acest mail? Vezi o versiune online. | ||||||
Citeste acest e-mail in: Deutsch English Español Français Italiano Nederlands Polski Português Türkçe العربية Dansk Suomi Norsk Svenska 日本語 Română Pусский български 中國 Bahasa Indonesia ไทย Latviešu Lietuvių Shqip Ελληνικά hrvatski jezik tiếng Việt | ||||||
| ||||||
|
luni, 31 ianuarie 2011
Gata cadetia...
...sau de la blogspot la cadeti.ro si o interfata cu functionalitatile necesare unui blog pe cale de a se maturiza.
Stiu, e descurajant atunci cand te gandesti la efectuarea cadetiei, insa nu despre asta vom discuta in continuare (cel putin nu aici, ci acolo vom discuta si despre noutatile ce le avem privind acest aspect), desi v-am cam lasat sa credeti asta. Vom discuta despre faptul ca blogul nostru, ne face in ciuda si, desi s-a "nascut" mai tarziu decat multi dintre noi, a reusit sa isi termine cadetia. Firesc, e doar un fel de a spune lucrurilor pe nume si, mai concret blogul se muta in casa noua, a lui, si anume cadeti.ro.
Bazele Navigatiei - Prezentarea Hartilor II
In continuare sunt prezentate cateva notiuni generale despre informatiile privind magnetismul terestru.
Drum magnetic (Dm) – Drum adevarat (Da)
Paralele de longitudine reprezinta liniile de credinta pe o harta, fata de care se traseaza drumurile si relevmentele adevarate, si unesc polul nord geografic (nord adevarat) cu polul sud geografic.
Pericole la care sunt expusi marinarii
Cum era sa treaca luna ianuarie si sa nu mai postam macar un articol? Ei bine am revenit, si nu unul, ci doua articole. Primul o stire de actualitate dar si un review la ceea ce presupune meseria de marinar/navigator, cel de-al doilea o continuare la articolele din ciclul Bazele Navigatiei.
Pana una-alta, un aspect foarte important este faptul ca blogul cadet de Romania se muta. Mai multe detalii citeste aici.
de:
marius mocanu
la
luni, ianuarie 31, 2011
Etichete:
evenimente,
marinari romani,
ships
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


miercuri, 19 ianuarie 2011
Ori suntem studenti, ori nu mai suntem...
Revin dupa ceva vreme buna asupra acestui post, desi, nu ma asteptam sa o fac. Si asta in urma a doua comment-uri pe care am fost nevoit sa le moderez datorita continutului neadecvat si obscen, nicidecum pentru ca m-as fi simtit ofensat personal. [acest lucru mi l-am asumat in momentul in care am creat acest loc] Ofensive in ce sens? Pai, e simplu, cuvinte despre care vorbeam candva in politica de comentarii a acestui blog.
de:
marius mocanu
la
miercuri, ianuarie 19, 2011
Etichete:
2011,
ANMB,
studenti
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


vineri, 24 decembrie 2010
A trecut si 2010...
Intr-o goana nebuna, sub febra acestei perioade, printre toate evenimentele de zi cu zi, iata vine si Craciunul, apoi noul an. O perioada pe care am asteptat-o poate chiar de cu un an in urma. Nu ne bucuram ca mai trece un an din viata noastra si ca vom fi mai in varsta cu un an, dar poate ne bucuram de realizarile ce le-am avut in 2010.
de:
marius mocanu
la
vineri, decembrie 24, 2010
Etichete:
2011,
Craciun,
La Multi Ani,
sarbatori
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


duminică, 19 decembrie 2010
Bazele Navigatiei - Prezentarea Hartilor (I)
O harta nautica fie ea tiparita sau electronica, este o reprezentare detaliata in doua dimensiuni a lumii tridimensionale. Utilizeaza o gama de simboluri prin care ajuta la orientare si ofera informatii vitale pentru desfasurarea navigatiei in siguranta. Hartile nautice reprezinta inceputul si sfarsitul in ceea ce priveste navigatia, coordonatele GPS sunt inutile daca nu sunt puse pe harta cu instrumentele de lucru pe harta sau daca nu sunt plotate pe harta electronica.
luni, 13 decembrie 2010
iPhone, iPod si/sau iPad in navigatie
Pentru ca folosesc de aproape un an de zile iPhone 3Gs si pentru ca este primul telefon de care nu m-am plictisit intr-o atat de lunga perioada, pentru ca sunt convins ca nu sunt singurul marinar care foloseste un iPhone/iPad/iPod, intentionez ca de acum incolo sa vin cu niste review-uri despre aplicatiile pentru aceste gadget-uri care ies in evidenta si ce se fac utile in domeniul nostru. Lucru firesc, astept si de la voi propuneri in momentul in care gasiti o aplicatie interesanta si comentarii cu plusuri si minusuri.
Scafandru recuperat de pe Medy - Constanta
Update la: Sinistru in Marea Neagra si ANR si ARSVOM chemate in judecata.
Astazi a fost recuperat primul dintre cei doi scafandrii de pe epava navei turcesti MEDY, esuata la cateva mile de intrarea in portul Constanta, travers Tuzla.
Astazi a fost recuperat primul dintre cei doi scafandrii de pe epava navei turcesti MEDY, esuata la cateva mile de intrarea in portul Constanta, travers Tuzla.
Se pare ca trupul apartine lui Catalin Ispas iar o alta informatie cel putin interesanta este aceea ca scafandrul mai avea ceva oxigen in tub, indeajuns cat sa iasa la suprafata.
Vezi interviul cu directorul ARSVOM.
Vezi interviul cu directorul ARSVOM.
de:
marius mocanu
la
luni, decembrie 13, 2010
Etichete:
ARSVOM,
epave,
esuare la Constanta,
interviu,
Medy,
scafandri
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


sâmbătă, 11 decembrie 2010
Uzantele Porturilor – cadourile oferite autoritatiilor
Fiecare port din lume isi desfasoara activitatea in baza unor uzante (practici sau reguli, scrise sau nescrise) care permit indeplinirea in siguranta a functiilor pe care le are portul. In marea majoritate a porturilor comerciale din lume se obisnuieste din traditie ca din partea navei sa se ofere atentii pentru autoritati din bun simt, mai ceva ca atunci cand mergem in vizita si nu o facem cu mana goala. Pentru aceste mici atentii armatorii asigura sume de bani sau bunuri comandantului navei pentru protocol. De cele mai multe ori aceste mici cadouri constau in tigari, cafea, bauturi alcoolice (acolo unde este permis) si uneori bunatati de la cambuza (se practica prin porturi din tari mai putin dezvoltate).
de:
marius mocanu
la
sâmbătă, decembrie 11, 2010
Etichete:
porturi,
safety,
VTS
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


luni, 6 decembrie 2010
Sfantul Nicolae, ocrotitorul marinarilor

Sfântul Nicolae, este unul din cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii. Datorită multelor minuni pe care le-a săvârşit atât în timpul vieţii, cât şi după trecerea la cele veşnice, el este supranumit şi „Făcătorul de Minuni”.
de:
marius mocanu
la
luni, decembrie 06, 2010
Etichete:
La Multi Ani
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


duminică, 5 decembrie 2010
Sogreah Port Revell Training Center
Toti cei din domeniul transportului maritim incepand de la echipajele navelor pana la armatori si autoritati stiu ca pe mare nu exista situatii cu risc zero. Cercetarile au aratat ca navele sunt cele mai expuse la riscuri la inceputul si sfarsitul voiajelor, cand se afla in apropierea tarmului si in timpul manevrelor de intrare si de iesire din port. Riscurile s-au accentuat odata cu cresterea dimensiunilor navelor mult mai rapida decat dezvoltarea infrastructurii porturilor, ce a dus la ingreunarea manevrelor de acostare si plecare de la cheu.
vezi video la sfarsitul articolului !
joi, 2 decembrie 2010
Prima femeie ofiter de marina din Romania
Constanziu-Vlassopol Irina (n. 19 iun. 1900, Iasi - d. 1979, Bucuresti) - Prima femeie-ofiter din Marina Comerciala Romana.
Fiica generalului Mihail Constanziu (comandantul Diviziei 2 Cavalerie, Iasi), a facut cursurile primare si gimnaziale prin diferitele garnizoane prin care a trecut cu tatal sau. A lucrat o vreme la o intreprindere forestiera si apoi la o sucursala a Bancii Marmorosch-Blanck. La 18 febr. 1930, Capitania portului Braila i-a eliberat Livretul de marinar cu nr. 270. A insistat pe langa sotul ei, Spiridon Vlassopol, ofiter in rezerva al Marinei Militare Romane, pentru a inchiria de la Serviciul Militar Roman, cargoul Oituz de 5400 tone.
Fiica generalului Mihail Constanziu (comandantul Diviziei 2 Cavalerie, Iasi), a facut cursurile primare si gimnaziale prin diferitele garnizoane prin care a trecut cu tatal sau. A lucrat o vreme la o intreprindere forestiera si apoi la o sucursala a Bancii Marmorosch-Blanck. La 18 febr. 1930, Capitania portului Braila i-a eliberat Livretul de marinar cu nr. 270. A insistat pe langa sotul ei, Spiridon Vlassopol, ofiter in rezerva al Marinei Militare Romane, pentru a inchiria de la Serviciul Militar Roman, cargoul Oituz de 5400 tone.
luni, 29 noiembrie 2010
La ce bun atata scoala...
...cand poti intra in posesia unei diplome/calificari aproape instant ?
Nu de putine ori mi-a trecut pe la urechi varianta de a intra in posesia unei diplome in schimbul unei sume de bani, aproape instant, simplu si fara batai de cap, fara profesori cicalitori, fara sa astept nu stiu cati ani ca sa urmez cursurile unei institutii de invatamant de specialitate, fara emotia examenelor si multe altele. Foarte tentant, nu?
Daca transpun asta in domeniul nostru de activitate, vin si spun ca tot de atatea ori am avut ocazia de a opta pentru un brevet de ofiter in aceleasi conditii.
miercuri, 24 noiembrie 2010
Marinarul viitorului „acostează“ la computerul de birou
articol din cotidianul Cuget Liber.
"Internetul, satelitul şi automatizările au revoluţionat shipping-ul şi meseria de navigator
Ultimele două decenii au adus schimbări majore în shipping. În centrul acestor transformări se află chiar meseria de marinar. Navigatorul de astăzi seamănă tot mai puţin cu cel din secolul XX, ale cărui performanţe se bazau în mare măsură pe abilităţile practice dobândite, pe experienţă.
de:
marius mocanu
la
miercuri, noiembrie 24, 2010
Etichete:
ANMB,
facultati,
interviu,
ships
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


marți, 23 noiembrie 2010
BARATERIE - frauda in transportul international de marfuri
Barateria este un prejudiciu adus unei nave prin încălcarea intentionată a îndatoririlor de către comandant sau echipaj.
Un caz recent de baraterie este cel al navei Dynamic Strike care a incarcat carbune, in valoare de 1.7 milioane $ din Croatia cu destinatia India (MUMBAI).
Un caz recent de baraterie este cel al navei Dynamic Strike care a incarcat carbune, in valoare de 1.7 milioane $ din Croatia cu destinatia India (MUMBAI).
sâmbătă, 20 noiembrie 2010
Gadget vs Ziua ANMB
Accesez azi dimineata la cafea, asa cum procedez frecvent, site-ul anmb.ro din dorinta de a vedea ce mai e nou. Observ stirea despre aniversarea a 137 de ani de invatamant de marina si intru sa citesc articolul. Toate bune si frumoase numai ca, atunci cand privesc un pic mai atent la una din fotografiile facute in timpul festivitatii organizate cu acest prilej, observ ceva ce nu se potrivea intregului fundal.
de:
marius mocanu
la
sâmbătă, noiembrie 20, 2010
Etichete:
evenimente,
studenti
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


vineri, 19 noiembrie 2010
ANR şi ARSVOM chemate in judecata
Cu toti cunoastem povestea navei MEDY ce s-a scufundat in Marea Neagra in luna septembrie 2010. Si tot atunci, marea si-a luat birul: doi dintre scafandrii implicati in actiunile ce au urmat nu s-au mai intors la suprafata. Asta a fost atunci, insa povestea nu se incheie aici si revine pe paginile primelor ziare locale si chiar in stirile posturilor TV nationale: ANR şi ARSVOM au fost date in judecata de parintii celor doi scafandrii disparuti la vremea respectiva.
de:
marius mocanu
la
vineri, noiembrie 19, 2010
Etichete:
ANR,
ARSVOM,
epave,
esuare la Constanta,
institutii,
Medy,
scafandri
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


miercuri, 17 noiembrie 2010
Programul "CADET"
GRUP SERVICII PETROLIERE S.A. LANSEAZA PROGRAMUL CADET
CADET este un program de formare a noilor generatii de specialisti pentru industria marina de petrol si gaze care se adreseaza absolventilor promotiilor 2008, 2009, 2010.
Reprezentantii GSP va asteapta sa participati la intalnirea organizata cu candidatii din centrul universitar Constanta pe 19 noiembrie, la ora 13:00, la sediul GSP Training Center, in dana 34, Constanta Port.
Sunteti asteptati sa va depuneti CV-urile si scrisorile de intentie on-line, la adresa human.resources@gspoffshore.com pana la data de 26 noiembrie.
GSP va asigura transportul participantilor cu autocarele companiei de la poarta 5 a Portului Constanta.
sursa: anmb.ro
de:
marius mocanu
la
miercuri, noiembrie 17, 2010
Etichete:
cadeti,
GSP,
programe
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest


Abonați-vă la:
Postări (Atom)