In jurul orei 03:10, la 5 ore dupa parasirea portului Constanta, cu destinatia Istanbul, cargoul MEDY (vezi poza 1 / poza 2 sub numele anterior MED BREEZE), sub pavilion Turcia, a contactat VTS Constanta si a emis S.O.S., comandantul navei dispunand abandonarea navei de catre echipajul format din 17 marinari.
In ajutorul marinarilor a sosit o nava apartinand GSP (Grup Servicii Petroliere) care a preluat echipajul nava fiind abandonata in ancora pentru a preveni deriva necontrolata a acesteia.
In acelasi timp din portul Constanta pleca si salvatorul Hercules care insotit de navele Cristal si Rubin au fost detasate pentru a incepe operatiunile de salvare a navei si prevenire a poluarii mediului.
La ora 12:51 cargoul MEDY s-a scufundat, nava Hercules (ajungand in zona cu o echipa specializata care va investiga scufundarea navei si va asigura prevenirea unor posibile scurgeri de combustibil. In ceea ce priveste cauza scufundarii navei ar fi deplasarea marfii in magazie care ar fi afectat stabilitatea navei, plus existenta posibilitatii ca fierul vechi din magazie sa fi perforat peretii unui tanc de balast si ca apa din acesta impreuna cu bandarea navei la un unghi de 45 de grade sa fi afectat si mai mult stabilitatea navei ducand in cele din urma la scufundarea cargoului. Salvatorul Hercules a incercat sa remorcheze vasul si sa il esueze fortat dar datorita vantului remorca data nu a rezistat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu uita de reguli!