A fi in conditii de siguranta in timp ce te afli pe mare este la fel de important ca si a fi sanatos. Cei care lucreaza pe mare se pot expune anumitor riscuri. Navigatorii au o sansa din 11 de a fi raniti – in serviciului lor de drept – mai mult decat in alte ocupatii.
Cum stati in conditii de siguranta la bord?
Alunecarile si caderile reprezinta cel mai mare pericol pe mare - cu riscul de luxatii sau fracturi ale membrelor. Puntile sunt pasarelele reprezinta zonele cele mai predispuse la astfel de raniri, asadar asigurati-va ca va uitati pe unde calcati cand sunteti pe mare. De asemenea sunt importante exercitiile si o dieta sanatoasa pentru a evita oboseala. Cu cat esti mai in forma, cu atat vei fi mai prudent.
Exista orientarile disponibile?
Daca locul de munca de pe navele de croaziera sau de pasageri, veti avea nevoie sa luati in considerare si siguranta pasagerilor. ITF are politici specifice de consultanta pentru cele mai bune practici in asigurarea sigurantei tale, a echipajului si pasagerilor dumneavoastra.
Codul de bune practici al ILO pentru prevenirea accidentelor la bordul navei pe mare si in port ofera recomandari practice si indrumari utile. Acestea includ stabilirea unui comitet de securitate si sanatate pe toate navele, cu personal ales responsabil cu siguranta muncii pe nava.
ITF dezvolta o politica specifica privind sanatatea si siguranta in transportul maritim. Aceasta ofera orientari practice navigatorilor afiliati ITF, reprezentantilor la bordul navelor si a membrilor privind securitatea si sanatatea in munca la bordul navei.
De ce se intampla accidente pe mare?
Accidente se pot intampla atunci cand navele se afla sub presiuni pentru a satisface programe nerealiste cu prea putin echipaj. Proprietarii opteaza pentru scurtaturi, uneori, lucru care uneori sporeste riscurile. Navele inregistrate sub pavilioane de complezenta au mai putine reguli, si potential mai mare de practici nesigure.
Riscurile pot fi reduse in cazul in care echipajele sunt pe deplin pregatite pentru exploatarea in siguranta a navei. Armatorii trebuie sa ofere, de asemenea, de ingrijire medicala si asistenta sociala.
Ati avut un accident?
Solicita consiliere cu privire la orice problema de prim ajutor – sfaturi medicale prin radio sunt disponibile in intreaga lume, in port sau pe mare, iar comandantul navei dvs. este obligat sa fie pe deplin familiarizat cu radio proceduri medicale.
Asigurati-va ca raportati orice accident la bord. Acest lucru va ajuta la mentinerea sigurantei navei pentru actualul si viitorul echipaj al navei. Vei avea, de asemenea, o sansa mai buna de a primi o recompensa.
ITF se dedica si opereaza pentru a asista navigatorii si familiile acestora in cererile de despagubire in urma accidentelor care au urmari raniri sau moartea. Daca ati suferit un accident, va rugam sa contactati fara intarziere ITF si/sau sindicatul din care faceti parte, folosind link-ul din dreapta acestei pagini.
ITF va va sfatui de cea mai buna modalitate in care cererea dumneavoastra poate fi procesata si, daca este necesar, ne vom implica in mod direct in relatia cu agentii si armatorii sa negociem cele mai bune posibilitati de compensare pentru dumneavoastra.
sursa: ITF
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu uita de reguli!